A Cognitive Study of Conceptual Metaphor of Hawthorne’s The Scarlet Letter
DOI:
https://doi.org/10.63797/bjh.v44i3.4145الكلمات المفتاحية:
Conceptual metaphor,The Scarlet Letter, Appraisal Theory , affective categories ,Attitude , Engagement , Graduation , Judgment , Monoglossic , upscalingالملخص
This study explores the use of conceptual metaphors in The Scarlet Letter through Appraisal Theory. While previous studies have examined metaphor and literary analysis, there has been no specific study on the relationship between conceptual metaphors and Appraisal Theory in this work. This study aims to fill that gap by systematically analyzing how metaphorical language influences the novel's themes.
التنزيلات
منشور
كيفية الاقتباس
إصدار
القسم
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2025 مجلة الباحث

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
يُسمح للقراء بمشاركة وتوزيع وتعديل هذا العمل، بشرط الإشارة إلى المؤلف(ين) الأصلي(ين) والمصدر بشكل مناسب. يجب توضيح أي تعديلات تُجرى على المحتوى. قد تخضع الاستخدامات التجارية وأذونات إضافية لسياسات المجلة.





