Monetary policy implications in the indicators of stock market trading (U.S. Empirical Study for the period 1990 - 2010 / Using models of underdevelopment time)
Abstract
Paper markets play a significant role in setting the bases for economic development that is stable because such markets are regarded as the important channels to ratify and apply monetary policies which are considered the basic goal for the latter to achieve monetary stability and the fight of rising unemployment levels. This makes the monetary policies a measure for success of such policies. They are also regarded a basis for local investment and drawing foreign investment. The choice of the US as a case study is because of two reasons; the first is that because NY market is the biggest market; the second lies in the ability of Federal Bank of applying its monetary policies which are regarded a world patter. Hence, the choice of the most significant policy monetary influences of the US which are Money display, interest price, and the most significant monetary indicators which is the general price indicator and also the market value indicator, and the circulation size. The study also adds an independent variable Resented by the Time backwardness represented by the past stocks prices. The standard results reflecting circulation indicators (relied variables) its response to changes occurring in displaying money and also in previous stocks and eliminating the impact of the other variable which is the price interest because it is related to the money display indicator. The study also proves the role of the monetary variable and the motion of previous indicators of circulation of NY paper markets>
The standard results reached, push in the direction of the possibility of using monetary policy in influencing economic activity via the paper market channel and through the impact of circulation indicators.
References
المصادر المعتمدة:
.1أبك معمر، فارس محمكد، ( " ،)2005قياس جكدة الخدمات المصرفية في البنكؾ العامة في قطاع غزة "، مجمة العمكـ
الإسلامية، مجمد ،13العدد اثكؿ، يكنيك.
.2البيي، السيد فؤاد، (" ،)1979عمـ النفس الإحصائي ك قياس العقؿ البشرم،" دار الفكر العربي، ط ،3القاىرة.
.3الصرف، رعد حسف، (" ،)2004تطكير أنمكذج الفجكة في قياس جكدة الخدمات المصرفية عمى المستكل العالمي،"دراسة
نظرية، مجمة العمكـ الإنسانية، العدد السادس،جامعة محمد خيعر بسكرة، دمشؽ .
.4جكدة، محفكظ، (" ،)2008التحميؿ الإحصائي اثساسي باستخداـ ،"SPSSدار كائؿ لمنشر، عماف.
.5الصميبي، محمكد عيد المسمـ، (" ،)2008الجكدة الشاممة كأنماط القيادة التربكية،" دار الحامد لمنشر كالتكزيم، عماف.
.6الصميدعي، محمكد جاسـ، كيكسؼ، ردينو عثماف، (" ،)2005التسكيؽ المصرفي"، مدخؿ إستراتيجي، كمي، تحميمي، دار
المناىج، عماف.
.7الطائي، حميد، ك العلاؽ، بشير، (" ،)2009تسكيؽ الخدمات،" مدخؿ إستراتيجي، كظيفي، تطبيقي، دار اليازكرم العممية
لمنشر كالتكزيم، عماف،اثردف.
.8الطائي، حميد، كالعلاؽ، بشير، (" ،)2009مبادئ التسكيؽ الحديث، مدخؿ شامؿ،" دار اليازكرم العممية لمنشر كالتكزيم،
عماف.
.9عباس، ىشاـ عبد الله، ( " ،)2006قياس جكدة خدمات المكتبات الجامعية ،" دراسة تطبيقية عمى خدمات مكتبات جامعة
الممؾ عبد العزيز بجدة، مجمة مكتبة الممؾ فيد الكطنية، مجمد ،11عدد .1511
.10عبيد، أحمد يحيى حسيف، كجاد الرب، ىشاـ فتحي، (" ،)2007النماذج البنائية الخطية كمدخؿ لتقييـ برامج تنمية قدرات
أععاء ىيأة التدريس كالقيادات"، المجمة المصرية لمدراسات التجارية، المجمد ،23العدد الثاني، (جامعة المنصكرة : كمية
التجارة).
.11العجارمو، تيسير، ( " ،)2004التسكيؽ المصرفي ،" دار الحامد لمنشر ك التكزيم، عماف.
.12القدسي، ياسيف شريؼ، (" ،)2010قياس مستكل جكدة الخدمات المصرفية التي تقدميا البنكؾ العاممة في اليمف"، مجمة
منار اليمف، المجمد ،1العدد .1
.13المبيرؾ، كفاء ناصر، (" ،)2002جكدة الخدمات المصرفية النسائية في المممكة العربية السعكدية"، الممتقى اثكؿ لمتسكيؽ
في الكطف العربي، الكاقم كآفاؽ التطكير، الشارقة، اثمارات العربية المتحدة. ،16-15أكتكبر.
.14معلا، ناجي، ( " ،)1998قياس جكدة الخدمات المصرفية التي تقدميا البنكؾ التجارية العاممة في اثردف "، مجمة دراسات
العمكـ الإدارية، مجمد ،25العدد .2
.15النعيمي، محمد عبد العاؿ، كصكيص، راتب جميؿ، كصكيص، غالب جميؿ، ( " ،)2009إدارة الجكدة المعاصرة،" دار
اليازكرم العممية لمنشر ك التكزيم، عماف.
.16كفقي، السيد اثماـ، (" ،)2003محددات جكدة الخدمة الصحية كأثرىا عمى رعا العملاء في المستشفيات الجامعية كالخاصة
بمحافظة الدقيمية". المجمة المصرية لمدراسات التجارية، المجمد ،27العدد الرابم، (جامعة المنصكرة : كمية التجارة).
المصادر ا نجميزية
Arther Meidan, (1996) "Marketing financial services", Macmillan prees London.
Berry L.L., Ziethaml V.A., Parasuramane, (1994), Refinement and Reassessment of the
SERVQUAL scale. Journal of Retailing, Vol. 67 (winter).
Bull, v, (1984), "Marketing management A strategic planning Approach", Mc Graw-Hill
Book company, New York.
Caraman, J.A, (1990), "Consumer perceptions of service Quality ,and assessment of the
service Quality Dimensions", Journal of Retailing, Vol. 66.
Cauchick Miguel, P. A. and Salomi, G. E. (2004), "A review of models for assessing
service quality", producao, Vol. 14, No. 1.
Cronin, J, and Taylor, S, (1992), “measuring service Quality : A Re-examination and
Extension”, Journal of marketing, Vol. 56, No. 4.
Donald, Cowell, (1988), 'The marketing of services". William Heinamann. LTD, Great
Britain.
Gronroos, C.A, (1984), "Service Quality model and it's marketing", European Journal of
marketing, Vol. 18, No.4.
John Marsh, (1999), "Managing financial services Marketing ", Pitman publishing,
London.
Kotler, Philip, (1997), "Marketing Management", 9th Ed , Prentice – Hall International,
Inc, New Jersey.
Kotler, Philip and Armstrong, Gary, (1996), Principles of marketing, 7th Ed , Prentice –
Hill.
Lancaster, Geoff and massing ham Lester, (1995), " Essentials of marketing", 2nd Ed, Mc511
Graw – Hill.
Leanard M. and spencer, A., "The importance of image as A competitive strategy : An
Exploratory study in commercial Banks", The international Journal of Bank marketing,
(Vol. 9, No. 3).
Love lock, C. (2004), "Services marketing : people, Technology, strategy, 7th Ed,
prentice-Hall, N.J.
Parasuraman, V. A. Zeithaml, and L. L. Berry, (1988), “SERVQUAL: A multiple-item
scale for measuring consumer perception of service Quality”, Journal of Retailing 64,
Spring.
Peter Smith, (1993), Total Quality Management International Concepts and Arab
Applications, Sex Conference on Training and management, Cairo.
Palmer, Adrian, (1994), “principles of services marketing”, Mc Graw-Hill Book Co., Inc,
London.
Regan, J.W, (1982), "The service revolution", Journal of marketing, vol 27, No 2.
Richard, B. and Robinson, C. (1986), "The impact of internal and External marketing on
customer service in Retail Bank", The international Journal of Bank marketing, (Vol. 4,
No. 3)
Schermerhorn, John R. JR and others, (1994), "Managing organizational behavior", 5th
Ed., John Wiley and Sons Inc., New York.
Shostack, G.(1977), "Breaking free from product marketing", Journal of marketing,
April.
Stanton, W, (1986), "Fundamentals of Marketing", Mc Grow–Hill Company..
Yavas, Ugur and others, (1997), "service Quality in the banking sector in emerging
economy: a consumer survey", the international Journal of bank marketing for the
financial services sector, NCB university press, Vol. 15, No. 6.

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Iraqi Journal for Administrative Sciences

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors retain the copyright of their papers without restrictions.