The effect of bank distribution on net income - an applied research at Ashur International Investment Bank
Keywords:
Bank distribution, net incomeAbstract
During the development of the banking industry, which kept pace with developments in the economic and technological field, The distribution appears as one of the marketing mix elements, It target the delivery of banking services to customers Through increasing the number of customers The bank will be able to profit That helps it to continue growth, The research problem is summaries in the banking distribution is important in relation to the net profit, the goal of the search to highlight the importance of banking marketing in general and the distribution in particular.
and this research work to prove the impact of the multiplicity of bank branches to reach the largest possible number of customers in net profit for the Ashur International Bank for Investment (According to the style of the case study) By extracting correlation and regression for the period of 2011 until 2014 and was based on research into a major premise, and that was recognized by using standard quantitative approach, namely:
"There is a statistically significant relationship between the number of branches and the bank's net income"
This research found that the more the number of branches of the International Bank of Assyria Ashur International Bank for Investment, the more profit increasing and the number of bank branches could affect the net profit of the bank increased by 29%. It recommended that the search continued Ashur International Bank for Investment on the same harmony of banking distribution activate and open branches will make the bank's net income increases continuously.
References
. الخضيري، محسن احمد 1999 "التسويق المصرفي" ايتراك للنشر والتوزيع، القاهرة.
. الشماع، خليل و عبد الله، خالد امين 1990 "التحليل المالي للمصارف" اتحاد المصارف العربية، عمان.
. الصحن، محمد فريد 2002 "قرائات في ادارة التسويق" مجموعة النيل العربي للطباعة والنشر والتوزيع، القاهرة.
. الضمور، هاني حامد 2002 "ادارة قنوات التوزيع" دار وائل للطباعة والنشر والتوزيع، الطبعة الثانية، عمان.
. العامري، محمد علي ابراهيم 2001 "الادارة المالية" وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، الطبعة الاولى، بغداد.
. النمر، درمان سليمان صادق و ال مراد، نجلة يونس محمد 2011 "تسويق الخدمات المصرفية" الدار النموذجية للطباعة والنشر، الطبعة الاولى، بيروت.
. جنبيهي، محمود و جنبيهي، ممدوح 2005 "البنوك الالكترونية" دار الفكر الجامعي للطباعة والنشر، الاسكندرية.
. حداد، اكرم و هذلول، مشهور 2008 "النقود والمصارف مدخل تحليلي نظري" دار وائل للطباعة والنشر والتوزيع، الطبعة الثانية، عمان.
. سعيد، عبد السلام لفته 2013 "ادارة المصارف وخصوصية العمل المصرفي" الذاكرة للنشر والتوزيع، الطبعة الاولى، عمان.
. عبيدات، محمد ابراهيم 2002 "استراتيجية التسويق مدخل سلوكي" دار وائل للطباعة والنشر والتوزيع، الطبعة الثالثة، عمان.
. معلا، ناجي و توفيق، رائف 2003 "اصول التسويق مدخل تحليلي" دار وائل للنشر والتوزيع، الطبعة الثانية، عمان.
. محمد، زيدان 2003 "دور التسويق المصرفي في زيادة القدرة التنافسية للبنوك" مجلة الباحث، العدد 20، الجزائر.
. نعمون، وهاب 2008 "النظام المعاصر لتوزيع الخدمات المصرفية كمدخل لزيادة القدرة التنافسية للبنوك التجارية مع الاشارة الى حالة الجزائر" مجلة ابحاث اقتصادي وادارية، العدد4، الجزائر.
. تاهمي، نادية 2006 "دور التوزيع في الاستراتيجية التنافسية للمؤسسات الانتاجية" رسالة ماجستير، كلية العلوم الاقتصادية وعلوم التسيير والعلوم التجارية، جامعة محمد بوضياف، الجزائر.
. سماح، ميهوب 2005 "الاتجاهات الحديثة للخدمات المصرفية" رسالة ماجستير في البنوك والتامينات ،كلية العلوم الاقتصادية وعلوم التسيير، جامعة منتوري، الجزائر.
. سليمة، عبدات 2012 "تسويق الخدمات البنكية واثرها على رضا الزبون" رسالة ماجستير، معهد العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير، الجزائر.
. شاوش، يوسف 1998 "التسويق البنكي (الانظمة والاستراتيجية) حالة البنك الوطني الجزائري" رسالة ماجستير مقدمة الى كلية العلوم الاقتصادية، جامعة بوسطيف، الجزائر.
. صورية، لعذور 2008 "اهمية التسويق المصرفي في تحسين العلاقات مع الزبون" رسالة ماجستير مقدمة الى كلية العلوم الاقتصادية، جامعة محمد بوضياف، الجزائر.
. قاموس المصطلحات المالية والمصرفية ، وحدة الابحاث ، معهد الدراسات المصرفية ، الكويت 2011.
. المنتدى العربي لادارة الموارد البشرية (www.hrdiscussion.com).
. Brigham, Eugene F & Honston, Joel F 2001 "fundamentals of financial management" Harconrt .Inc , USA.
. Pezzullo, Mary Ann 1995 " Marketing for Bankers" American Banker Association, (4th ed.) Washington.
. Philip Kotler 2003 "Les cles du marketing" Pearson Education, Paris.
. S. Cousserrgues 1992 "Gestion de la Banque" Edition Dunod, Paris.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Economics and Administration College - Karbala University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors retain the copyright of their papers without restrictions.